سلامتی بزرگترین نعمت است، قدرش را بدانیم!

کرج، خیابان 45 متری گلشهر

تلفن تماس : ۳۳۵۵۵۷۴۸-026

بیمارستان مریم

کلاس‌های یوگای بارداری امروزه طرفداران بسیاری دارد. اگر یوگا با یک ورزش استقامت قلب و عروق مانند پیاده‌روی همراه شود، می‌تواند راه ایده‌ آلی برای تناسب اندام در دوران بارداری باشد. این ورزش برای داشتن یک بارداری راحت مؤثر است، اما باید توجه داشت که ورزش کردن برای شما مضر نباشد و با مشورت پزشک خود برای انجام یوگا اقدام کنید. با آموختن تکنیک‌های مفید یوگا می‌توانید مشکلات بارداری را به حداقل برسانید. توجه داشته باشید که یوگا هم مانند هر ورزش دیگری، نکات ایمنی مهمی دارد که باید در بارداری مورد توجه قرار گیرد. در این مطلب با یوگا در طول دوران بارداری، بهترین حرکات یوگا و همچنین نکات مهمی در مورد آن آشنا خواهید شد.

مزایای یوگا در بارداری

یوگا ورزشی مفید در دوران بارداری محسوب می‌شود. تمرینات یوگا باعث افزایش قدرت و استقامت ماهیچه‌های بدن می‌شود. همچنین این ورزش در افزایش انعطاف‌ پذیری بدن شما مؤثر است. از دیگر مزایای یوگا می‌توان موارد زیر را نام برد:

  • با انجام تنفس عمیق و ریلکسیشن، در آرام شدن جسم و ذهن بسیار سودمند است.
  • در کاهش حالت تهوع و استفراغ سه ماهۀ اول بارداری مؤثر است.
  • با تکنیک‌های یوگا می‌توانید هنگام درد و لحظۀ زایمان، آرامش خود را حفظ کنید.
  • یوگا به شما آموزش می‌دهد که هنگام درد، به جای منقبض کردن عضلات، بدن خود را ریلکس کنید.
  • با تقویت ماهیچه‌های لگن، زایمان راحت‌تری خواهید داشت و به بهبود دردهای پس از زایمان نیز کمک می‌کند.
  • انجام یوگا در دوران بارداری نه تنها به پیشگیری و درمان افسردگی پس از زایمان کمک می‌کند، بلکه به ارتباط بهتر با فرزندتان نیز کمک خواهد کرد.
  • تمرکز حواس و یوگا جایگزین خوبی برای درمان دارویی افسردگی در دوران زایمان است.
کلاسهای یوگای بارداری در بیمارستان مریم همه هفته در روزهای یکشنبه و چهار شنبه برگزار میگردد.به علت شلوغی کلاس ها از علاقه مندان درخواست می شود حتما با سرکار خانم شهرزاد بیات هماهنگ فرمایند.

 

ایروبیک

یوگا

ورزش در منزل