تغذیه مناسب برای پیشگیری از کرونا

تغذیه در دوران کرونا

در این مقاله قصد داریم  در مورد تغذیۀ مناسب برای پیشگیری از کرونا صحبت کنیم.

با توجه به شیوع ویروس کرونا در این روزها افراد باید نکات بهداشتی از جمله؛ رعایت نکات بهداشتی مواد غذایی را جدی بگیرند.

تغذیۀ مناسب برای پیشگیری از کرونا

از جمله اقداماتی که افراد باید رعایت کنند:

  • مواد غذایی خام و نیمه‌پز مصرف نشود.
  • مرغ، ماهی و گوشت باید کاملا پخته شود.
  • از مصرف تخم‌مرغ عسلی پرهیز شود.
  • از مصرف کنسرو اجتناب کنید.
  • سبزیجات و میوه‌ها باید به‌درستی ضدعفونی و گندزدایی شوند.
  • محصولات حتی اگر به‌صورت بسته‌بندی خریداری می‌شوند، باید ابتدا شسته شده و بعد داخل یخچال گذاشته شوند.
  • از پختن کامل غذاها اطمینان حاصل نمائید.

برای اینکه بدن در مقابل ویروس کرونا مقاومت داشته باشد، سیستم ایمنی باید تقویت شود. در این خصوص افراد باید در طول شبانه‌روز به اندازۀ کافی بخوابند و آرامش خود را حفظ کنند؛ زیرا استرس طولانی‌مدت ضعف سیستم ایمنی را به همراه دارد.

بهتر است مواد غذایی طبق هرم غذایی مصرف شود، زیرا در این هرم همۀ مواد غذایی مورد نیاز بدن تأمین می‌گردد و همچنین به‌درستی مصرف می‌شود.

صرف روزانه مایعات توصیه می‌شود، اما بهتر است به‌صورت گرم مصرف شود.

موارد دیگری که باید حتما مورد توجه قرار بگیرد، استفاده از مواد غذایی با خاصیت آنتی‌اکسیدان است.

پیشگیری از ویروس کرونا

ویتامین D، E، روی و سلنیوم برای بدن به‌خصوص در این دوران نیاز است؛ برای تأمین این ویتامین‌ها مصرف مواد غذایی زیر ضروریت دارد:

– مرغ

– ماهی

– گوشت

– سبزیجات و انواع میوه

– حبوبات

ویتامین A

-هویج

– کدو حلوایی

– سبزی‌هایی با رنگ تیره مثل اسفناج و کاهوهای سبز سرشار از ویتامین A هستند.

ویتامین D

افرادی که کمبود ویتامینD دارند، مصرف یک عدد قرص ویتامین D (50 هزار) هفته‌ای یک عدد توصیه می‌شود، البته بهترین منبع برای جذب ویتامین D نورخورشید است.

ویتامین C

ویتامین C در بدن باعث افزایش گلبول‌های سفید (افزایش سیستم ایمنی بدن) می‌شود و اگر موادغذایی که حاوی ویتامین C هستند، از جمله؛

  • مرکبات
  • گریپ‌فروت
  • فلفل دلمه‌ای
  • کیوی
  • آناناس
  • لیموترش
  • لیموشیرین

مصرف شود، دیگر نیازی به مصرف مکمل‌های ویتامین C  نیست.

تغذیه در دوران کرونا

در مصرف کربوهیدرات‌ها بسیار باید توجه شود؛ زیرا مصرف کم یا زیاد آن باعث اختلال در سیستم ایمنی بدن می‌شود.

برای کاهش استرس‌های این دوران، منابع غذایی از خانوادۀ تریپتوفان توصیه می‌شود؛ که این خانواده شامل موارد زیر است؛

  • شیر
  • تخم‌مرغ
  • ماهی
  • آجیل
  • بادام‌زمینی
  • پنیر چدار

نتیجه

در این دوران بهتر است افراد با حفظ آرامش و مصرف مواد غذایی مناسب، سیستم ایمنی خود را بالا ببرند؛ تا بتوانند از مبتلا شدن به ویروس کرونا در امان بمانند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *