شنا در بارداری

شنا در بارداری

بر‌خلاف بعضی از افراد که تصور غلطی نسبت به شنا کردن در دوره بارداری دارند کاملا بی‌خطر بوده و تا زمانی که به درستی شنا شود برای مادر باردار و جنین خطری نخواهد داشت. بهتر است قبل از شنا در دوره بارداری پزشک معالج خود را در جریان بگذارید.

باور اشتباهی که برخی از افراد دارند این است که آب کلر در استخر‌های شنا تأثیر منفی روی سلامت جنین دارد در صورتی که حقیقت ندارد.

فواید بارداری

۱- شنا برای مادران بارداری که خواب مناسب ندارند بسیار مفید است و خواب آنها را بهبود می‌بخشد.

۲- برای سوزاندن کالری و فعال نگه داشتن بدن مادر در طول بارداری بهترین راه است.

۳- شنای منظم التهاب و تجمع مایع را در بدن مادر باردار کاهش می‌دهد.

شنا در بارداری

سه ماهه اول بارداری

۱- شنا در اول وقت صبحگاهی باعث می‌شود که حالت تهوع صبحگاهی یا ویار را کاهش دهد.

۲- اگر توان بدنی مادر باردار اجازه دهد که یک روز در میان ۲۰ دقیقه شنا کند، بهترین بهره را از این ورزش می برند.

سه ماهه دوم  بارداری

در این مدت نیازی نیست ورزش را متوقف کنید، زیرا شنا باعث می‌شود گرمای بدن مادر باردار را کاهش دهد و از مفاصل رباط‌های مادر محافظت شود.

سه ماهه سوم بارداری

در این مدت هم‌نیازی نیست ورزش را متوقف کنید، ولی از مایوی مخصوص دوران بارداری استفاده کنید.

در مواردی خاص که پزشک معالج تجویز کند نباید این ورزش را انجام داد، از قبیل:

۱- احتمال سقط جنین در سه ماهه اول

۲- بارداری چند قلویی

۳- بیماری قلب و ریوی شدید

۴- احتمال زایمان زود‌رس که با کوتاه شدن دهانه رحم باشد.

در صورت هر یک از علایم زیر باید با پزشک معالج خود تماس بگیرید

تنگی نفس، تهوع، خستگی، درد قفسه سینه، خون‌ریزی از واژن، درد پشت، درد لگن، اشکال در راه رفتن.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *