اسلیو معده مناسب چه کسانی است – کاندیدای مناسب عمل اسلیو

کاندیدای مناسب عمل اسلیو کیست

کاندیدای مناسب عمل اسلیو معده بودن برای انجام عمل جراحی بسیار مهم است. پزشک با توجه به فاکتورهایی که برای بیمار در نظر دارد تصمیم می‌گیرد که این عمل را برای او انجام دهد یا خیر.

با این حال که این عمل ایمن و موثر است؛ اما ممکن است به همه افراد پیشنهاد نشود. برای اینکه متوجه شوید که شما نیز کاندیدای مناسب عمل اسلیو هستید یا خیر، در ادامه با ما همراه باشید تا همه موارد را توضیح دهیم.

BMI یا شاخص توده بدنی ۴۰ یا بیشتر

معیار چاق یا لاغر بودن شما، اندازه‌گیری بر اساس BMI است. اگر حدود ۴۰ یا بیشتر باشید، به عنوان فردی چاق و نیازمند به جراحی در نظر گرفته می‌شوید.

با شاخص توده بدنی ۴۰ یا بیشتر شما در معرض خطرات سلامت جدی هستید. این عمل جراحی لاغری به شما کمک می‌کند اضافه وزن خود را که به هیچ روش غیر جراحی قادر به کم کردن آن نبوده‌اید را کاهش دهید.

بیشتر بخوانید: جلوگیری از افتادگی پوست بعد از عمل اسلیو

شاخص توده بدنی ۳۵ تا ۳۹.۹ همراه با بیماری جدی

همچنین افرادی که شاخص توده بدنی ۳۵ همراه با بیماری‌های جدی دارند نیاز به جراحی لاغری خواهند داشت. افرادی که در معرض خطر عوارض ناشی از بیماری‌های ناشی از چاقی هستند نیاز به انجام جراحی لاغری دارند.

افراد مناسب برای لاغری

عدم کاهش وزن با رژیم و ورزش

گاهی اوقات افراد با وجود اینکه طبق برنامه رژیم غذایی و تمرینات ورزشی روزانه پیش می‌روند؛ اما موفق نمی‌شوند کاهش وزن مورد انتظار خود را تجربه کنند.

در این مواقع است که اگر هیچ یک از رژیم‌های لاغری و انجام تمرینات مداوم برای شما کارساز نباشد، وقت مراجعه به متخصص جراحی لاغری است تا با توجه به شرایطی که دارید، جراحی مناسبی از جمله اسلیو معده برای شما در نظر گرفته شود.

آگاهی کامل در خصوص جراحی کاهش و تغییرات پس از آن

باید قبل از تصمیم برای انجام عمل جراحی لاغری در خصوص پروسه جراحی و تغییراتی که انجام می‌گیرد، آگاه باشید تا با رضایت کامل از تغییرات، تصمیم به انجام این عمل جراحی بگیرید.

همچنین پس از عمل نیز تغییراتی در سبک زندگی ایجاد می‌شود که گاهی اوقات افراد که از آن اطلاعی ندارند دچار مشکل می‌شوند.

باید از پزشک مورد نظر خود در خصوص پروسه عمل و تغییرات پس از آن سوال کنید تا متوجه شوید که آیا آمادگی تغییرات را دارید یا خیر. در صورت اعلام آمادگی از لحاظ جسمی و روحی قطعا کاندیدای مناسب برای عمل اسلیو خواهید بود.

متعهد به تغییرات

بسیاری از افراد تصور می‌کنند که تنها با انجام عمل جراحی لاغری بدون هیچ تلاشی از سوی آنها لاغری چشمگیری را تجربه می‌کنند.

جراحی لاغری تنها به روند لاغری شما کمک می‌کند؛ اما در نهایت این خود شما هستید که باید به مراقبت‌های پس لاغری توجه داشته باشید. باید از پرخوری و بی‌تحرکی جلوگیری کنید تا روند خوبی از کاهش وزن را با اسلیو تجربه کنید.

عدم تجربه بیماری‌های روانی

افرادی که قصد انجام جراحی لاغری دارند باید از سلامت روان خوبی برخوردار باشند؛ در غیر این صورت واجد شرایط عمل جراحی لاغری نخواهند بود. اگر تحت درمان هستید باید از انجام این جراحی خودداری کنید.

بیشتر بخوانید: مرگ در اسلیو معده

عدم مصرف سیگار و الکل

از آنجایی که مصرف الکل و سیگار باعث عوارض جدی در حین جراحی و پس از آن می‌شود، افرادی که قصد انجام این جراحی لاغری را دارند، نباید اعتیاد به مصرف این موارد داشته باشند.

در نتیجه اگر شما اعتیاد به مصرف الکل و سیگار ندارید، هرگونه عوارض عمل اسلیو معده به حداقل می‌رسد و روند بهبودی سریع‌تری پس از جراحی تجربه خواهید کرد. شرایط دیگری که باید برای انجام اسلیو داشته باشید به شرح زیر است:

  • عدم سابقه بیماری‌های قلبی و بیماری صرع
  • توانایی پذیرش تغییرات پس از جراحی و متعهد بودن به مراقبت‌های پس از آن
  • سنین بین ۱۸ تا ۶۵ سال
  • برخورداری از سلامت عمومی قابل قبول
  • تایید متخصص چاقی برای واجد شرایط بودن بیمار

کاندید مناسب عمل لاغری

وزن مناسب برای انجام عمل اسلیو معده چه وزنی است؟

تنها در نظر گرفتن وزن برای تایید واجد شرایط بودن انجام جراحی لاغری روش مناسبی نیست. بهترین دکتر اسلیو معده با توجه به شاخص توده بدنی یا اندازه‌گیری BMI که بر اساس قد و وزن محاسبه می‌شود، در نظر می‌گیرد که آیا کاندیدای مناسب عمل اسلیو هستید یا خیر.

همانطور که گفتیم افراد با شاخص توده بدنی ۴۰ یا بیشتر و همچنین افراد با شاخص توده بدنی ۳۵ همراه با بیماری‌های ناشی از چاقی، جراحی انجام می‌گیرد.

آیا جراحی لاغری برای همه افراد انجام می‌گیرد؟

اینطور نیست که این جراحی لاغری برای هر فردی که اعلام آمادگی کند انجام گیرد و کاندیدای مناسب عمل اسلیو باشد. پزشک فاکتورهایی در نظر دارد که بر اساس آن موارد تصمیم می‌گیرد که آیا بیمار کاندیدای مناسبی است یا خیر.

در واقع شرایط جسمی و روحی، قد و وزن بیمار، تلاش او برای لاغری به روش‌های غیر جراحی و… چند موردی است که باید مورد ارزیابی قرار گیرد. برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله اسلیو معده بهتر است یا بای پس معده را مطالعه کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوبت دهی آنلاینتماس با بیمارستان