ورزش دوران قرنطینه در خانه

به دلیل شیوع ویروس کرونا، همه افراد مجبور به خانه‌نشینی شده‌اند. برای ادامه روند زندگی به روال سابق باید تا حد امکان بسیاری از کارهای ضروری و روزمره مثل ورزش کردن را در منزل انجام داد. اما شاید برخی افراد تصور کنند، ورزش دوران قرنطینه در خانه به‌صورت حرفه‌ای مانند گذشته غیرممکن باشد.

اما این امر غیرممکن نیست، چراکه می‌توان با در نظر گرفتن چندین نکته، انجام تمرینات ورزشی را همانند سابق از سر گرفت. در ادامه با ما همراه باشید تا در خصوص فعالیت ورزشی در منزل نکاتی مهمی را بیان کنیم.

آیا ورزش کردن در خانه امکان‌پذیر است؟

در حال حاضر به‌دلیل شیوع ویروس کرونا انجام تمرینات ورزشی در منزل طرفداران زیادی پیدا کرده است. اما شاید برخی تصور کنند با کمترین امکانات نمی‌توان تمرینات حرفه‌ای را همانند سابق انجام داد.

اما این طور نیست، با انجام تمریناتی مانند یوگا، طناب زدن، دوچرخه و… می‌توانید تمرینات خوبی را در منزل داشته باشید. همچنین در صورتی که با مربیان بدنسازی خود به‌صورت آنلاین همراه باشید آنها بهترین تمرینات را در منزل به شما پیشنهاد خواهند داد.

این نکته را به یاد داشته باشید، اگر می‌خواهید تمرینات مناسبی در منزل داشته باشید، نباید هر حرکتی را انجام دهید. باید یک برنامه خوب و حرفه‌ای برای خود در نظر بگیرید. در این خصوص توضیحات بیشتری ارائه خواهیم داد.

نکات مهم جهت حفظ آمادگی و پیشرفت با انجام ورزش در منزل

جهت انجام تمرینات در منزل باید به برخی از نکات توجه داشته باشید که در نهایت بتوانید به موفقیت خوبی دست یابید و همانند گذشته تمرینات خود را انجام دهید.

عادات خود را تغییر دهید

به‌عنوان مثال اگر اعضای خانواده شما عادت دارند که ۷ صبح بیدار شوند، بهتر است نیم ساعت قبل از بیدار شدن آنها تمرینات خود را انجام دهید. به‌طور کلی هدف‌های خود را در طول روز مشخص کنید که کارهای روزمره با یکدیگر تداخل نداشته باشند.

یک فضای مشخص برای انجام تمرینات خود در نظر داشته باشید

قطعاً هیچکس یک فضای جداگانه برای بدنسازی یا انجام تمرینات به‌صورت اختصاصی در منزل خود ندارد. برای انجام تمرینات می‌توانید فضایی مانند زیر زمین، یک قسمت پارکینگ و… را برای انجام تمرینات خود در نظر داشته باشید. محل انتخاب شده می‌بایست برای انجام تمرینات ایمن باشد و برای شما مشکلی ایجاد نکند.

متناسب با توانایی‌های خود تمرینات را انجام دهید

افراد در شرایط و توانایی‌های مختلفی قرار دارند. ابتدا وضعیت و توانایی خود را مدنظر داشته و متناسب با آن تمرین کنید. ممکن است برخی مبتدی باشند و برخی به‌دلیل آسیب‌دیدگی توانایی انجام هر حرکتی را نداشته باشند. به همین دلیل توصیه ما تمریناتی متناسب با وضعیت و توانایی فعلی شما است.

ورزش دوران قرنطینه

به افرادی که در این زمینه تخصص دارند، اعتماد کنید

می‌بایست حدس و گمان را از برنامه ورزشی خود در منزل خارج کنید. بسیاری از افراد نمی‌دانند به‌طور دقیق چه نوع تمریناتی بسته به وضعیت جسمانی برایشان مناسب است و کلیه تمرینات خود را با حدس و گمان انجام می‌دهند.

بهتر است تحت نظر افرادی که در این زمینه تخصص کافی دارند، قرار گیرید؛ زیرا برنامه تمرینی مختص به شما را ارائه می‌دهند. با انجام تمرینات هماهنگ و اصولی، به نتیجه مطلوبی دست پیدا خواهید کرد.

برای خودتان هدف مشخص کنید

ابتدا باید هدفی را برای خود مشخص کنید. در نظر بگیرید چه میزان وزن اضافه کرده یا چه میزان وزن کم کرده‌اید. متناسب با هدف خود تمرینات در منزل را انجام دهید.

تمرینات را به‌صورت منظم انجام دهید

جهت انجام دادن حرکات ورزشی در خانه، برنامه مشخصی برای خود داشته باشید. در واقع باید روزها و ساعت‌های مشخصی برای انجام هر نوع فعالیت خود در نظر بگیرید. به‌طور مثال اگر تمرینات قدرتی خود را ۷ صبح دوشنبه و جمعه انجام داده‌اید، این روند را ادامه دهید. در واقع باید برنامه حرفه‌ای داشته باشید.

ورزش دوران قرنطینه در خانه

یک همراه ورزشی برای خود داشته باشید

هنگام انجام تمرینات در منزل بهتر است یک یار ورزشی داشته باشید؛ چراکه انگیزه انجام فعالیت در شما دو چندان خواهد شد. همچنین این روند سبب تداوم ورزش کردن در شما شده و هیچوقت نمی‌توانید آن را به ساعت یا یک روز دیگر موکول کنید.

در نتیجه، در هر شرایطی نباید تمرینات ورزشی را کنار گذاشت مانند روزهای کرونایی که در حال حاضر پیش رو خود داریم. با در نظر گرفتن چندین نکته می‌توانید تداوم ورزش کردن را در منزل حفظ کنید.

اما نوع انجام تمرینات بسته به شرایط هر فرد متفاوت است. به همین منظور بهتر است تمرینات ورزشی را سر خود انجام ندهید. روند تمرینات و برنامه ورزشی مختص خود را به متخصصین بسپارید تا بهترین برنامه متناسب با شرایط شما را ارائه دهند. مسلماً با رعایت نکات ذکر شده به نتیجه دلخواه دست پیدا خواهید کرد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *