دپارتمان بیماران بین‌الملل IPD

بیمارستان خصوصی مریم با داشتن مجوز‌های رسمی و گواهینامه‌های بین‌المللی و با رعایت برترین استانداردهای پزشکی و درمانی در سطح جهانی، محیطی حرفه‌ای برای بیماران عزیز خارجی تدارک دیده است. بیماران می‌توانند با آرامش‌خاطر و اطمینان به کادر درمانی بیمارستان مریم، برترین خدمات پزشکی را با بالاترین کیفیت دریافت کنند. بیماران محترم می‌توانند علاوه بر بهره‌مندی از خدمات بیمارستان با بالاترین سطح کیفیت، از گشت شهری و بازدید جاذبه‌های گردشگری سطح استان البرز و تهران نیز دیدن به‌عمل آورند.

بیمارستان مریم و پزشکان مجرب دپارتمان IPD با در اختیار داشتن برترین امکانات، تجهیزات و دستگاه‌های مدرن در فرایند تشخیص و درمان، قادر خواهد بود که خدمات درمانی را با بالاترین سطح به بیماران عزیز ارائه کند.

IPD
توریسم سلامت در بیمارستان مریم کرج

تأسیس دپارتمان پذیرش بیماران بین‌الملل و فراتر رفتن از سطح ملی، همواره از اهداف مراکز پزشکی در کشور‌های پیشرفته و در حال پیشرفت بوده است. در واقع این کار، به‌نوعی صادرات خدمات پزشکی به سایر نقاط جهان محسوب می‌شود.

کشور عزیزمان ایران با دارا بودن نقاط قوت و فرصت بسیاری که در دل خود دارد، بستری مناسب برای آن‌دسته از گردشگرانی است که به قصد درمان و سیاحت هم‌زمان به ایران سفر می‌کنند. در واقع بحث توریسم درمانی همان‌طور که از اسم آن پیداست، درمان بیماری همراه با گذران اوقات فراغت در محیطی آرامش‌بخش است. توریسم درمانی تنها به درمان نمی‌پردازد و در کنار آن به آرامش‌خاطر و روح نیز کمک کرده که این امر خود به تسریع بهبودی و بازیافتن سلامت افراد کمک شایانی می‌کند. توجه به بحث توریسم سلامت چند سالی است که عمومیت یافته و مراکز درمانی بسیاری به دنبال رشد این کسب و کار و ارائه خدمات به بیماران خارجی هستند. توسعۀ این شاخه از درمان منافع بسیاری را برای مراکز درمانی و همچنین کشور ایران به‌دنبال دارد که نمی‌توان از آن چشم‌پوشی کرد. بیمارستان مریم نیز از این قاعده مستثنی نیست و با به کار گیری پتانسیل‌های موجود در بیمارستان به ارائه خدمات می‌پردازد.

چندین سال است که ارائه خدمات درمانی در بیمارستان مریم به بیماران خارجی به‌خصوص بیماران عراقی و کشورهای حوزه خلیج فارس، با بهترین امکانات موجود، انجام می‌شود. کیفیت بسیار بالای پزشکی و تفاوت ارز موجب شده است که توجه بیماران حوزۀ خلیج‌فارس و حتی پاکستان، افغانستان، تاجیکستان و ترکیه به ایران جلب شود. با توجه به این امر که کیفیت خدمات ارائه شده در بیمارستان مریم در سطح استانداردهای جهانی است، این مرکز به یکی از قطب‌های اصلی و معتبر درمانی در سطح استان تبدیل گشته است. تخصص این بیمارستان در حوزۀ جراحی‌های نادر و آنومالی‌های نوزادان و اطفال است و همچنین گرایش ویژه به بیمار‌ی‌های زنان داشته که با وجود برترین پزشکان فوق‌تخصص، موجب جذب بیماران خارجی شده است.

در بستر دستیابی به جامعه‌ای پایدار و افزایش شاخص‌های درآمدی، حوزۀ درمان و خدمات، با ارائه خدمت به بیماران خارجی، می‌توان سهم بزرگی در این خصوص داشته باشد. امر توریسم درمانی امری یک‌جانبه نیست و باید با هماهنگی چندین ارگان و مرکز و همچنین فراهم آوردن زیرساخت‌های موجود انجام شود. همکاری مراکز درمانی با سازمان میراث فرهنگی، وزارت بهداشت، سازمان گردشگری و… می‌تواند موجب رشد و بهبود این هدف شود.

بیمارستان مریم با تکیه بر هدف نهایی و جذب بیماران بین‌المللی و رشد بخش توریسم درمانی، نقش خود را در راستای اهداف توسعه‌ای کشور سربلندمان ایران، انجام می‌دهد. به این ترتیب باتوجه به مصوبه معاونت و وزارت بهداشت در رابطه با ساماندهی بیماران بین‌المللی، تامین و تخصیص جداگانۀ خدمات ویژه به این بیماران، در دستورکار بیمارستان مریم قرار گرفته است.

بهره‌مندی از برترین تجهیزات روز در کنار گردآوری پزشکان بنام و مجرب، همچنین استفاده از تکنیک‌های استاندارد درمانی-تشخیصی موجب شده است که با دریافت مجوز IPD بتواند در این راستا گام‌های مهمی بردارد.

بیمارستان مریم با ایجاد بخش و اتاق مجزا (VIP) جهت پذیرش بیماران بین‌الملل و تجهیز اتاق، همچنین رعایت تمامی سنجه‌های اختصاصی برای این بیماران و گردآوری پزشکان متخصص و فوق‌متخصص موجب شده است که این بیمارستان به عنوان قطب برتر درمانی در استان البرز به کار مشغول باشد.

از اهداف بیمارستان مریم ارائه خدمات درمانی خاص به بیماران خارجی است که به قصد درمان به ایران آمده‌اند. ارائه این خدمات در اسرع وقت و خارج از نوبت برای بیماران انجام می‌شود. کیفیت مطلوب و هزینۀ کمتر(تفاوت ارز)، از جمله برتری ویژۀ خدمات درمانی در ایران و به‌خصوص در بیمارستان مریم است.

اقدامات انجام شده برای بیماران بین‌الملل در بیمارستان مریم
  • تخصیص اتاقی مجزا در بخش زنان بیمارستان مریم (VIP)، تحت‌نظر مستقیم ریاست بیمارستان مریم با کلیۀ امکانات رفاهی، درمانی و خدماتی
  • تشکیل تیم و واحد بیماران بین‌الملل (IPD) در طبقۀ سوم
  • وجود جدیدترین تجهیزات در حوزۀ تشخیصی درمانی
  • پذیرش مستقیم بیماران بین‌الملل بدون معطلی همراه با استقبال کارشناس IPD از بیمار و همراهان
  • همراهی کارشناس IPD از لحظه جذب و پذیرش تا ترخیص
  • تهیه بروشور، پمفلت، کتابچه، وب‌سایت به زبان‌های انگلیسی و عربی
  • وجود مترجم و پزشک و پرستار انگلیسی و عرب‌زبان برای برقراری ارتباط بهتر با بیمار
  • تحویل مدارک پزشکی دو زبانه در صورت درخواست بیمار
  • سرویس ایاب ذهاب از فرودگاه تا بیمارستان و بالعکس
  • ارائه منوی غذایی و قابلیت انتخاب توسط بیمار
  • امکان جواب‌دهی آنلاین و پاسخ به تماس‌های بیمار پس از ترخیص
  • دارا بودن پتانسیل‌های گردشگری طبیعی و باستانی و امکان درخواست گشت شهری برای بیماران و همراهان
  • رزرو هتل و تعیین محل اقامت برای بیمار و همراهان
  • نزدیک‌ترین استان به پایتخت ایران و فرودگاه بین‌المللی امام خمینی و همچنین امکان ترانسفر تا فرودگاه و مکان‌های برجستۀ دیدنی
ویژگی‌های بخش و اتاق مخصوص بیماران بین‌الملل (IPD)

اتاق VIP موجود جهت استقرار بیماران بین‌الملل تک تخته (در صورت درخواست می‌تواند دو تخته شود) برای بستری در نظر گرفته شده است. حریم شخصی بیمار کاملا حفظ می‌شود. انواع امکانات رفاهی خدماتی در اتاق موجود است. بیمارانی که نیازمند بستری هستند، پس از انجام عمل جراحی، به بخش IPD منتقل خواهند شد.

تمامی بیماران با انواع عمل‌های جراحی مانند جراحی‌های عمومی، ارتوپدی، جراحی‌های زنان، جراحی‌های زیبایی، لاپاراسکوپی و عمل‌های مختص نوزادان و اطفال در بخش IPD بستری خواهند شد. علاوه بر بیمار، همراهان وی نیز امکان اقامت در اتاق VIP را دارند و در صورت لزوم می‌توان برایشان تسهیلات خاص نظیر تخت نیز در نظر گرفت.

 

امکانات رفاهی اتاق VIP ویژۀ بیماران بین‌الملل

این اتاق واقع در طبقۀ سوم بلوک دوم بیمارستان مریم قرار دارد. بیماران خارجی پس از انجام اقدامات بستری در این اتاق سکنی داده خواهند شد.

  • وجود خط مستقیم تلفن
  • تلویزیون
  • اینترنت پرسرعت WiFi
  • یخچال به‌ همراه انواع نوشیدنی‌ها و خوراکی
  • سرویس بهداشتی فرنگی و حمام مستقل و تمیز که دو بار در طول روز نظافت خواهد شد
  • زنگ احضار پرستار
  • کاناپه تخت‌خواب‌شو مخصوص همراهان بیمار
  • منوی غذایی ویژه
  • تخت دیجیتال
  • کمد
  • بستۀ رفاهی شامل لباس، دمپایی، شامپو، مسواک، شانه، خمیردندان
  • چای ساز برقی
  • کتب ادعیه مطابق با دین بیماران بین‌الملل
امکانات و خدمات رفاهی بیماران بین‌الملل و همراهان

در صورت درخواست و نیاز همراهان، هماهنگی با بهترین هتل‌های سطح استان البرز انجام می‌گیرد. از جملۀ این هتل‌ها می‌توان به هتل امیرکبیر، هتل سامان و هتل مرمر اشاره کرد.

از دیگر تسهیلاتی که برای بیماران بین‌المللی تدارک دیده شده است، گشت شهری برای بیمار و همراهان است که در صورت درخواست برای بازدید از اماکن دیدنی شهر کرج و استان البرز به‌همراه مترجم و کارشناس IPD راهی خواهند شد.

هنگام ورود به ایران و هنگام خروج، کارشناس IPD با راننده هماهنگ خواهد کرد که بیمار و همراهان را از فرودگاه به بیمارستان و بالعکس برساند. در صورت نیاز مترجم یا شخص کارشناس IPD نیز با آن‌ها همراه خواهد شد.

مکان استقرار بیمارستان مریم و فاصله با نقاط گردشگری زیارتی ایران

ایران همواره مقصدی جذاب برای توریست‌ها و گردشگران سراسر دنیا بوده است. این کشور با سابقۀ غنی در بحث‌های تاریخی، فرهنگی، زیارتی و… همیشه مورد توجه افراد بوده است. سفر به ایران به قصد درمان، در کنار بازدید از اماکن تاریخی، زیارتی و جاذبه‌های طبیعی برای افراد بسیار جذاب است.

بیمارستان مریم واقع در استان البرز، شهر کرج بوده و این استان چسبیده به پایتخت ایران، تهران، می‌باشد.

 

  • فاصله تا تهران، مهد فرهنگ و مدرنیته و سرشار از جاذبه‌های توریستی، نیم ساعت با خودرو
  • فاصله تا قم، یکی از اماکن برجسته زیارتی ایران، ۲ ساعت با خودرو
  • فاصله تا مشهد، قطب زیارتی و سیاحتی ایران، یک ساعت با هواپیما
  • فاصله تا جاده چالوس، ترکیب رویایی جنگل‎‌های سرسبز و ساحل زیبای دریای کاسپین، ۳ ساعت با خودرو
نحوۀ مراجعه و رسیدن به بیمارستان مریم

خطوط اتوبوس‌رانی

تقریبا از تمامی نقاط مختلف کرج می‌توان با اتوبوس‌های شرکت واحد به مقصد چهارراه گلزار رسید و از آن‌جا تا بیمارستان مریم ۳ دقیقه پیاده روی است.

خطوط تاکسی

خط‌های چهارراه طالقانی-درختی، ۴۵ متری گلشهر-درختی، خیابان ۷تیر-درختی، ۳راه گوهردشت-درختی و بسیاری از خطوط تاکسی دیگر به سمت درختی را می‎توان استفاده کرد. بیمارستان مریم واقع در خیابان ارغوان غربی و روبروی خیابان درختی است.

اتومبیل شخصی

بیمارستان مریم واقع در قلب تجاری کرج بوده و مکان تقریبی آن جزء شاه‌راه‎های اصلی کرج است. از تمامی خیابان‌ها دسترسی مستقیم به خیابان ۴۵ متری گلشهر وجود دارد و همچنین دسترسی این بیمارستان از اتوبان به سهولت انجام می‌گیرد.

همچنین استقرار این بیمارستان کنار اتوبان، موجب شده است که دسترسی به این بیمارستان از طریق خروجی اتوبان به سهولت انجام گیرد.

فرآیند پذیرش بیماران بین‌الملل در بیمارستان مریم

مرکز درمانی بیمارستان مریم تمامی امور مربوط به بیماران خارجی را از لحظۀ پذیرش تا زمان ترخیص اداره کرده و فرایند پذیرش را بسیار تسهیل می‌کند.

بیمارستان مریم فعال در حوزۀ توریسم درمانی بوده و تمام سعی بر آن است که درمان بیماران محترم در کنار اقامتی دلچسب همراه با خاطره‌ای خوش انجام گیرد. بیماران می‌توانند به صورت مستقیم با کارشناسان IPD ارتباط برقرار کرده و پس از ارسال مدارک خود، از کلیۀ اقدامات و هزینه‌ها قبل از مراجعه به بیمارستان باخبر شوند. کارشناس IPD مدارک و سوابق پزشکی را به پزشک متخصص نشان داده و سپس تمامی اطلاعات مربوط به نحوۀ درمان و هزینه‌ها را در اختیار بیمار خواهد گذاشت.

در صورت تمایل بیمار، زمانی برای وی در نظر گرفته می‌شود و تنها نیاز است که با توجه به گرفتن ویزا و بلیط به ایران سفر کند. باقی اقدامات توسط کارشناس IPD و بیمارستان مریم فراهم شده و محل اقامت نیز برای بیمار در نظر گرفته می‌شود. بیمارستان با بهترین هتل‌های سطح استان البرز قرارداد بسته و برای رزرو اتاق با آن‌ها هماهنگی به‌عمل می‌آورد.

بیماران بین‌المللی که به‌صورت مستقیم یا از طریق شرکت‌های تسهیل‌گر به بیمارستان مریم مراجعه می‌کنند از ابتدای وارد شدن به بیمارستان توسط کارشناس IPD مورد استقبال قرار می‌گیرند. خارج از نوبت پذیرش شده و هیچ مشکلی در خصوص مراحل پذیرش نخواهند داشت. تمامی مشخصات بیمار با توجه به پاسپورت وی در سیستم دقیقا ثبت خواهد شد. چنانچه بیمار یا هریک از همراهان نیاز به خوراکی، لباس یا وسیلۀ خاصی داشته باشد، در اسرع وقت برای آن‌ها تأمین خواهد شد تا بیماران حداکثر احساس آرامش را داشته باشند.

بیمارانی که از قبل توسط کارشناس IPD با واحد توریسم درمانی هماهنگ شده‌اند بدون هیچ معطلی روند درمان برایشان آغاز می‌شود. این بیماران از قبل با واحد IPD بیمارستان از طریق ایمیل یا شبکه‌های اجتماعی در ارتباط بوده‌اند و مدارک و سوابق پزشکی خود را برای این دپارتمان ارسال کرده‌اند. بلافاصله پس از ورود مورد استقبال واحد قرار می‌گیرند و سپس با پزشکی که از قبل هماهنگ شده است ملاقات داشته و ویزیت می‌شوند. اگر این بیمار نیاز به عمل جراحی داشته باشد، با توجه به هماهنگی‌های قبلی که با بخش‌های مختلف صورت گرفته بود، به اتاق عمل راهنمایی شده و روند درمان برای وی آغاز می‌شود. اسم، مشخصات، نام پزشک و نحوۀ درمان برای این بیماران در پذیرش ثبت خواهد شد.

اگر بیمار بین‌المللی به‌صورت مستقیم و بدون اطلاع قبلی به مرکز درمانی بیمارستان مریم مراجعه کند، پذیرش سریعا موضوع را از طریق خط مستقیم (hot line) به کارشناس IPD اطلاع داده و دپارتمان، پذیرش این بیماران را در سریع‌ترین زمان ممکن پیگیری خواهد کرد. ابتدا با پزشک IPD تماس گرفته خواهد شد و بیمار ظرف نهایتا یک‌ساعت ویزیت شده و روند درمانی برای وی آغاز خواهد شد.

بیمارستان هنگام پذیرش بیماران بین‌الملل فرم (IHR (INTERNATIONAL HEALTH REGULATION را که در خصوص عدم ابتلا فرد بیمار به بیماری‌های عفونی است، پر می‌کند. در صورت رضایت پزشک متخصص عفونی اجازۀ اقدامات ثانویه داده خواهد شد. در صورت وجود بیماری خاص واگیردار، تمهیدات لازم طبق دستور انجام خواهد  گرفت.

بیمارستان مریم همواره در تلاش است تا ارائه خدمات در سطح استانداردهای جهانی را به بیماران بین‌المللی را تسریع کرده و انتظار برای دریافت خدمات را به کوتاه‌ترین زمان ممکن با بالاترین کیفیت برساند.

در طول مدت اقامت بیمار بین‌الملل در بیمارستان مریم، سعی بر آن است که شرایطی مناسب، راحت و با کیفیت برای وی مهیا شود. کارشناس IPD روزانه به او سر زده و هر نیازی که بیمار یا همراهان وی داشته باشند، برطرف خواهد شد. کارشناس قدم به قدم با بیمار همراه بوده و برای رضایتمندی این بیماران می‌کوشد. وجود منوی غذایی با بالاترین کیفیت و همچنین وجود تسهیلات برای همراهان بیمار، از نقاط قوت ماست. وجود پرستار انگلیسی و عرب‌زبان در بخش توریسم درمانی، موجب آسایش بیمار بوده و بدون نیاز به مترجم می‌تواند احتیاجات خود را با کادر مجرب بیمارستان مریم در میان بگذارد. همچنین کارشناس IPD که مسلط به زبان انگلیسی هست نیز در تمام طول مدت اقامت در بیمارستان در کنار پزشکان و پرستاران خواهد بود تا جلب رضایتمندی بیمار را به بالاترین سطح خود برسد. به‌این ترتیب کلیۀ امور مربوط به بیماران بین‌الملل توسط بیمارستان مریم بسیار تسهیل شده و فرایند درمانی برای بیماران به خاطره‌ای شیرین و دلنشین تبدیل خواهد شد.

انواع خدمات ارائه شده در بیمارستان خصوصی مریم

خدمات درمانی ارائه شده شامل خدمات سرپایی و بستری می‌باشد.

خدمات سرپایی

به کلیۀ خدماتی می‌گویند که کمتر از ۲۴ ساعت به بیمار ارائه می‌شود و همچنین بیشتر جهت انجام خدمات پیشگیرانه بررسی سلامت (CHECK UP) است.

خدمات بستری

به خدماتی می‌گویند که به بیماری که بیشتر از ۲۴ ساعت در بیمارستان است ارائه می‌شود.

فرآیند ترخیص و فالوآپ (پیگیری) بیماران بین‌الملل در بیمارستان مریم

پرستار IPD به اطلاع کارشناس امور بیماران بین‌الملل می‌رساند که بیمار با دستور پزشک متخصص می‌تواند مرخص شود. تمامی آموزش‌های لازم حین ترخیص نیز به زبان غالب خود بیمار به اطلاع وی می‌رسد. سپس فرم رضایت‌سنجی را پر خواهد کرد. کارشناس IPD ضمن تکمیل پرونده و نوشتن خلاصه گزارش به انگلیسی یا عربی، پرونده را به واحد ترخیص خواهد برد و امور پرداخت هزینه توسط همراه بیمار با کمک کارشناس IPD انجام می‌گیرد.

تمامی فرایند ترخیص را کارشناس IPD انجام داده و مدارک و خلاصه پرونده به زبان درخواستی بیمار برای وی ترجمه شده و در اختیار وی قرار می‌گیرد. باقی‌ماندۀ هزینه به بیمار اعلام می‌شود و کارهای ترخیص بسیار تسهیل شده صورت می‌گیرد.

پس از گذراندن دورۀ درمان و بهبودی، آخرین معاینات توسط پزشک انجام خواهد شد. کادر مجرب پزشکان و پرستاران تمامی آموزش‌های لازم حین ترخیص را به بیمار و همراهان وی آموزش‌ می‌دهند و زمانی را برای بازگشت و چک‌آپ دوبار وی درنظر می‌گیرند.

پس از گذشت یک تا دو هفته پس از ترخیص بیمار، کارشناس IPD از طریق شماره تماسی که بیمار در اختیار وی گذاشته است با او تماس گرفته و جویای حال او خواهد شد. اگر بیمار سوالی در مورد نحوۀ مصرف دارو یا مشکلات پس از جراحی داشته باشد به کارشناس IPD خواهد گفت. کارشناس مسائل و مشکلات را با پزشک مخصوص IPD مطرح کرده و پاسخ پزشک را به اطلاع بیمار می‌رساند.

مدارکی که بیماران بین‌المللی باید با خود همراه داشته باشند
  1. پاسپورت بیمار جهت شناسایی و درج در پرونده
  2. هرگونه گزارشات، آزمایش، عکس‌برداری، سی تی اسکن، رادیولوژی، ام آر آی و سونوگرافی. جهت درج در پرونده و ارائه به پزشک متخصص به ‌منظور بررسی روند درمان از گذشته و بعد از حضور در ایران.
نحوۀ آشنایی بیماران با بیمارستان مریم از طرق زیر اتفاق می‌افتد

آشنایی بیماران با بیمارستان مریم بیشتر از طریق برندینگ بیمارستان انجام شده و همچنین وجود وب‌سایت سه‌زبانه بیمارستان و شبکه‌های اجتماعی نیز بر این امر می‌افزاید.

رابطین بیمارستان نیز با معرفی بیمارستان به بیماران خارجی ما را در این راه یاری می‌کنند (پزشک، شرکت‌های تسهیلگر، واسطه‌ها) و همچنین بیشترین بازدهی از طرف بیماران وفاداری است که خدمات ما را دیده و لمس کرده‌اند و به‌صورت سینه به سینه برای یکدیگر نقل می‌کنند.

بیمارستان مریم بیشتر از طریق تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی خارجی نسبت به جذب بیماران خارجی اقدام می‌کند. در جهت تبلیغات بخش توریسم سلامت، شرکت در نمایشگاه‌های گردشگری و سلامت داخلی و خارجی را در دستورکار خود دارد.

چرا بیمارستان مریم؟

باید به این نکته توجه داشت که هزینه‌های دریافت خدمات پزشکی در ایران بسیار بسیار پایین‎‌تر از خدمات مشابه و با همان کیفیت در کشورهای اروپایی و آمریکایی است. همچنین وجود پزشکان برتر در حیطۀ درمان که بعضا در سطح جهانی نیز شناخته شده‌اند نیز در این مسأله دخیل است. بیمارستان مریم کلیۀ خدمات در زمینۀ درمانی را با استفاده از به‌روزترین تجهیزات از شناخته‌شده‌ترین برندهای دنیا در اختیار بیماران بین‌الملل قرار خواهد داد. توجه کنید که نرخ نهایی و محاسبه‌شده به‌صورت گلوبال بوده و شامل تمامی هزینه‌های اتاق خصوصی، هزینۀ همراه، غذا، گشت شهری، هزینۀ یک‌شب بستری، جراحی، بیهوشی و کلیه وسایل استفاده شده در اتاق عمل می‌باشد.

جهت آگاهی و اطلاع از هزینه‌ها می‌توان قبل از مراجعه به ایران و بیمارستان، با کارشناس IPD ارتباط برقرار کرد و از کلیۀ هزینه‌ها اطلاع یافت. هزینه‌ها به طرز قابل توجهی نسبت به کشورهای دیگر و حتی نسبت به بیمارستان‌های داخلی دیگر نیز پایین‌تر است و هدف، گذراندن اوقاتی خوش به همراه آرامش و کسب سلامت برای شماست.

هزینه‌های درمانی مصوب شده برای بیماران خارجی در سال ۱۳۹۸

این تعرفه‌ها شامل هزینۀ بستری، جراحی، بیهوشی، هزینه‌های اتاق‌عمل، اتاق VIP مخصوص بیماران بین‌الملل برای یک شب به اضافه هزینۀ یک نفر همراه است.
هزینۀ آزمایشگاه، پاتولوژی، رادیولوژی و… و همچنین لوازم و داروهای استفاده شدۀ دیگر جداگانه محاسبه خواهد شد.

pdf

شرکت‌های تسهیل‌گر طرف قرارداد با بیمارستان مریم کرج
  • شرکت آذرسمن کارن
  • شرکت جهان پخش آرام
  • شرکت شفایاب کامیاب خراسان
  • شرکت موج آرامش آمیتیس
تماس با بخش بیماران بین‌الملل
  • کارشناس واحد بیماران بین الملل: خانم گلناز کمائی
  • شماره تماس ثابت : ۰۲۶۳۳۵۰۹۳۲۳ داخلی ۱۸۲
  • شماره تلفن همراه : ۰۹۳۵۹۵۴۳۰۸۲
  • موقعیت مکانی : طبقه سوم – اتاق IPD
منشور حقوق بیمار

نکته اول: دریافت خدمات بهداشتی مناسب حق بیمار است.

ارائه خدمات بهداشتی باید:

– رعایت حرمت انسان و احترام به ارزش ها و باورهای فرهنگی و مذهبی.

– بر اساس صداقت، معنویت، عدالت و همراه با مهربانی.

– خالی از هر گونه تبعیض مانند قبیله ای، فرهنگی، مذهبی، نوع بیماری و جنسیت.

– بر اساس دانش به روز شده.

– بر اساس برتر بودن مزایای بیمار.

– توزیع منابع بهداشتی باید بر اساس رعایت اولویتهای مراقبت از بیمار، عدالت و درمان بیماران باشد.

– بر اساس هماهنگی واحدهای مراقبتی مانند پیشگیری، تشخیص، درمان و توانبخشی باشد.

– همراه با امکانات کامل رفاه عمومی و دور از تحمیل درد و بدبختی و محدودیت های غیر ضروری.

– توجه ویژه به گروه های آسیب پذیر اجتماعی مانند کودکان، زنان باردار، سالمندان، زندانیان، معلولیت های ذهنی و فیزیکی و افراد یتیم.

– به سرعت و احترام به زمان بیمار.

– با توجه به برخی متغیرها مانند زبان، سن و جنس بیماران.

– در موارد اضطراری بدون توجه به پول انجام می شود. در موارد انتخابی، طبق مقررات مشخص شده انجام می شود.

– اگر خدمات اورژانسی در موارد اضطراری امکان پذیر نباشد، پس از انجام خدمات لازم، بیمار باید به مرکز مجهزتر منتقل شود.

– در آخرین لحظات بیمار (زمانی که بیمار در حال مرگ است و نمی تواند احیا شود) با هدف صلح بیمار انجام می شود. با صلح بیمار، به معنی کاهش درد و بدبختی خود، توجه به نیازهای ذهنی، اجتماعی، روحی و عاطفی بیمار و خانواده اش است. بیمار مرگ این حق را دارد که با فردی که می خواهد در آخرین لحظه زندگی اش داشته باشد.

نقطه دوم: بیمار باید به اندازه کافی اطلاعات به شیوه ای مناسب داده شود.

محتوای اطلاعات باید شامل موارد زیر باشد:

– آیتم های بیمه نامه حقوق در پذیرش

– هزینه های پیش بینی شده از بیمارستان شامل خدمات درمان و درمان غیر درمان، مقررات بیمه و معرفی سیستم های حمایتی در پذیرش

– نام، مسئولیت و وضعیت حرفه ای تیم پزشکی، از جمله دکتر، پرستار و ارتباط حرفه ای آنها با یکدیگر

– هر دو روش درمان و تشخیص؛ نقاط ضعف و قوت هر یک از روش ها و عوارض احتمالی آنها، تشخیص بیماری، پیش از اطلاع رسانی و عوارض جانبی و سایر اطلاعات مهم که بر تصمیم گیری بیمار تأثیر می گذارد

– نحوه دسترسی به درمانگر و دیگر اعضای تیم پزشکی در طول درمان

– تمام فعالیت هایی که مبتنی بر تحقیق هستند

– آموزش های لازم برای ادامه درمان

راه، ما اطلاع داریم که بیمار باید به روش زیر باشد:

– اطلاعات باید در زمان مناسب با توجه به شرایط بیمار، مانند اضطراب، درد و سایر صفات شخصی (زبان، آموزش، قدرت تفکر او)، به بیمار داده شود، اگر:

– تاخیر در شروع درمان به دلیل این اطلاعات اتفاق می افتد (در این حالت، اطلاع دادن بیمار باید بعد از انجام فعالیت های لازم در یک زمان مناسب انجام شود.)

– گرچه بیمار می داند که او حق دارد که مطلع شود، او این پروسه را رد می کند. در این مورد، باید به خواست بیمار احترام گذاشت، مگر اینکه ناخودآگاه بیمار او یا دیگران را در معرض خطر جدی قرار دهد.

– بیمار می تواند به تمام اطلاعاتی که در پرونده بالینی او نوشته شده دسترسی داشته باشد و تصویر آن باید به او داده شود؛ او همچنین می تواند برای تصحیح درخواست کند.

نکته سوم: بیمار در انتخاب خدمات بهداشتی درمانی آزاد است یا نه.

منطقه انتخاب و تصمیم گیری در مورد موضوع زیر است:

– انتخاب دکتر و مرکز بهداشت با توجه به قوانین

– انتخاب و مشاوره با دکتر دوم

– شرکت یا عدم مشارکت در هر تحقیق (بیمار باید مطمئن باشد که این تصمیم بر درمان او تأثیر نخواهد گذاشت)

– پذیرش یا رد درمان پیشنهاد شده پس از مطلع شدن از عوارض جانبی احتمالی، مگر اینکه یک مورد خودکشی یا مواردی باشد که رد درمان آن فرد دیگری را در معرض خطر قرار می دهد.

– اعلام ایده قبلی بیمار در مورد روش درمان زمانی که بیمار می تواند در سوابق پزشکی خود تصمیم بگیرد تا برای پزشکان مورد استفاده قرار گیرد اگر بیمار تصمیم خود را از دست دهد.

شرایط انتخاب و تصمیم گیری شامل موارد زیر است:

انتخاب و تصمیم گیری بیمار باید با آگاهی و آزادانه و بر اساس اطلاعات کامل برآورده شود.

– پس از دریافت اطلاعات، بیمار باید زمان کافی برای تصمیم گیری داشته باشد.

نکته چهارم: ارائه خدمات بهداشتی باید مبتنی بر احترام به حریم شخصی بیمار و رعایت نگهداشتن راز باشد.

– رعایت نگه داشتن راز در مورد تمام اطلاعات مربوط به بیمار ضروری است، مگر مواردی که به وسیله قانون معاف شده اند.

– در تمام مراحل مراقبت از تشخیص به درمان، حریم خصوصی بیمار باید احترام گذاشته شود. این است

پرسنل بخش IPD

logo sidebar
بیمارستان و زایشگاه مریم کرج با هدف مقدس حفظ و ارتقاء سلامت و بهداشت جامعه، جهت مراقبت از مادران در طول زایمان و پیش از عمل جراحی، نوزادان و اطفال و خدمات بهداشتی زنان در تاریخ ۱۳۹۳/۰۳/۰۱ اقدام به خدمت‌رسانی به بیماران کرد.
logo maryam1

نسترن ختایی

کارشناس IPD
نوبت دهی آنلاینتماس با بیمارستان