شرکت در نمایشگاههای سلامت، جزء لاینفک فرآیند IPD (دپارتمان بیماران بینالملل) است و باعث ایجاد شبکهسازی، گسترش ارتباطات و کسب مهارت میشود.
خوشبختانه امسال، بیمارستان مریم در«نمایشگاه گردشگری و سلامت فارس» حضور فعال داشت. این نمایشگاه، با تأکید بر بحث گردشگری و سلامت برپا شده بود و دارای فرصتهای بسیاری برای بیمارستان مریم و بهخصوص بخش IPD (بیماران بینالملل) بود.
در این نمایشگاه با فضایی که در اختیار داشتیم، بر آن شدیم تا بتوانیم بیمارستان مریم را بهخوبی به گردشگران عزیز ایرانی، بینالمللی و دیگر مراکز درمانی، خدماتی و تفریحی معرفی کنیم.
در ادامه از غرفههای مرتبط با گردشگری سلامت شرکتهای تسهیلگر بازدید کردیم و پس از انجام مذاکرات، همکاریهای جدیدی با دیگر مراکز درمانی و خدماتی و همچنین شرکتهای تسهیلگر انجام شد.
از دستاوردهای دیگر این نمایشگاه، گفتوگو و شبکهسازی با کارشناسان امور بیماران بینالملل مراکز درمانی مختلف بود؛ همچنین عقد قرارداد با شرکتهای توریستی، هواپیمایی و گردشگری در دستورکار مرکز درمانی مریم قرار گرفت.
برخی از شرکتهای گردشگری، آژانسهای مسافرتی و تفریحی، اولین حلقۀ ارتباطی با بیمارانی هستند که به قصد درمان به ایران مراجعه میکنند. در این شبکهسازیها بهدنبال تبادل اطلاعات و پرسش در مورد نحوۀ کارکرد بیمارستانهای دیگر در رابطه با بحث IPD (بیماران بینالملل) بودیم.
حضور در نمایشگاههای بینالمللی سلامت همواره بستر مناسبی جهت تبادل تجربه و کسب آگاهیهای جدید در حوزۀ توریسم درمانی است که در روند پیشرفت مراکز درمانی در این حوزه، بسیار کمککننده میباشد.
از مهمترین دستاوردهای این رویداد گردشگری و سلامت میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
- دیدار با برخی از متخصصین و مدیران حوزۀ سلامت و درمان، بستری مناسب جهت تبادل ایدههای جدید
- بستری جدید جهت اتصال ارائهدهندگان و دریافتکنندگان خدمات سلامت در حوزههای متفاوت از جمله گردشگری، خدماتی و رفاهی
- وجود فرصت عالی جهت ارائۀ خدمات خود به گیرندگان این تسهیلات و همچنین شناخت رقبا
- ارتباطگیری با هلدینگهای گردشگری جهت برندینگ بیمارستان و پزشکان
- ارتباط مستقیم با مدیران و کارشناسان IPD (بیماران بینالملل) دیگر مراکز درمانی و تبادل اطلاعات و تجربه
- وجود فرصت جهت بحث در مورد چالشهای کلیدی، اهداف و برنامههای کلان در حوزۀ گردشگری سلامت و کسب اطلاعات
- وجود رویکردهای جدید توسعۀ گردشگری سلامت بینالملل که با همکاری آژانسهای خدماتی و گردشگری انجام خواهد شد.
- تقویت درک فرهنگها و نیازمندی بیمارانی که به قصد درمان به ایران مراجعه میکنند. همچنین اهداف و توقعاتی که دارند و کوشش مراکز درمانی جهت جلب رضایتمندی این افراد.
بدون دیدگاه